RAFAEL QUIRANT, SOPRANISTA & JEZABEL ESBRÍ, PIANO

ENTRE EL BARROC I EL BEL CANTO
Rafael Quirant i Jezabel Esbrí presenten un suggestiu programa que recorre els períodes més representatius de la història del cant. Des dels inicis de l’òpera amb bella música de Claudio Monteverdi, i el període barroc, amb dos compositors cabdals del període, Georg Friedrich Händel i Antonio Vivaldi, fins a arribar al bel canto amb obres de dos dels més representatius compositors, Vincenzo Bellini i Gioachino Rossini.

Georg Friedrich Händel: Obertura de l’òpera Serse (piano sol) / Claudio Monteverdi: ‘Ecco l’atra palude’, de l’òpera L’Orfeo / Antonio Vivaldi: ‘Vedro con mio diletto’, de l’òpera Il Giustino / Geminiano Giacomelli-Antonio Vivaldi: ‘Sposa son disprezzata’, de l’òpera Bajazet / Georg Friedrich Händel: ‘Per rendermi beato’ i ‘Crude furie’ de l’òpera Serse / Vincenzo Bellini: ‘Ah non credea mirarti’, de l’òpera La Sonnambula (piano sol) / Gioachino Rossini: Canzonetta spagnuola / Vincenzo Bellini:  Àries de cambra: Malinconia, Il férvido Desiderio i Vaga luna che in argenti / Gioachino Rossini: Giovanna d’Arco, cantata per a veu i pianoforte

RAFAEL QUIRANT (València, 1996), besnet de la soprano Carmen Tur, compta amb un extens repertori barroc, belcantista, cançó espanyola i oratori. Va ser alumne de Ricardo Castelló i, en finalitzar els seus estudis universitaris, va ingressar en el Conservatori Professional de Música Francesc Peñarroja de La Vall d’Uixó. Actualment, és alumne del Conservatori Joaquín Rodrigo de València, on rep classes d’Ofelia Sala. Ha rebut consells i classes magistrals d’Aurelio Viribay, Carles Budó, Carlos Chausson, Robert Expert, Nancy Fabiola Herrera, Miquel Ortega, Xavier Sabata, Isabel Rey i Mariella Devia. Ha guanyat el 101è Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya. És membre de la companyia artística Marenartists, i ha treballat amb artistes de primer nivell. És membre del grup barroc Il dolce incontro.

JEZABEL ESBRÍ té el títol professional de piano i clarinet pel Conservatori Professional de Música Francesc Peñarroja de La Vall d’Uixó. Actualment, cursa el grau superior de piano en el Conservatori de València Joaquín Rodrigo, estudis que compagina amb els de grau en Ciència de Dades en la Universitat Politècnica de València. Guanyadora del Premi El meu Cafè de música de cambra i finalista en diversos concursos nacionals. Pianista acompanyant en les sarsueles La Tavernera del Puerto i Los gavilanes, ha fet concerts com a solista i com a pianista del sopranista Rafael Quirant.

Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya (Primer Premi 101a convocatòria de la modalitat de cant, 2021)
Rafael Quirant

13/04/24