Juventuts Musicals de Catalunya

THE MINISTERS OF PASTIME

Ignacio Ramal, violí | Sara Balasch, violí | Ángela Moro, viola | Alaia Ferran, viola | Marc de la Linde, viola da gamba | Guillermo Turina, violoncel | Alberto Jara, contrabaix | Jeremy Nastasi, arxillaüt | Joan Seguí, clave i orgue | Laura Aubert, rapsode
ALMA FENICE - UNA EVOLUCIÓ DE LA MÚSICA VOCAL A LA INSTRUMENTAL AL LLARG DEL SEGLE XVII

Inspirat en les històries protagonitzades per figures de dones revolucionàries com ara la poetess italiana Gaspara Stampa, la polímata Hildergard von Bingen o el mite de Metis, The Ministers of Pastime concep aquest programa que busca explicar una història que hem llegit i escoltat, però aquesta vegada partint des de la perspectiva de la dona creadora. El programa es compon d'obres vocals de les compositores Maddalena Casulana (1544-1590), Barbara Strozzi (1619-1677), adaptades per a grup instrumental, juntament amb extractes de sonates instrumentals d'Isabella Leonarda (1620-1704) i altres sonates instrumentals anònimes del segle XVII.

Programa

Maddalena Casulana: «Cinta di fior un giorno». Canzone Prima Parte de Il Secondo Libro di Madrigali a Quattro Voci (1570) /  Anònim: Canzona à 5, núm. 89 (Partiturbuch Ludwig, 1662) / Maddalena Casulana: «Morte Che voi» d'Il Secondo Libro di Madrigali a Quattro Voci (1570) / Barbara Strozzi: «Amor, Amor» d'Il Primo Libro di Madrigali (1644) / AnònimSonata à 6, núm.104 (Partiturbuch Ludwig, 1662) / Barbara Strozzi: Che si può faré, núm. 6, Arie, Op.8 (1644) / Isabella Leonarda: «Sonata Prima» de Sonate Op.16, Bologna, 1693) / Barbara Strozzi: Che si può faré (reprise) / Serenata con violini. Sinfonia, Arie, Op.8 (1644) / Isabella Leonarda: «Sonata Terza», seleccions de Sonate Op.16 (1693) / Anònim: Ciaccona à 3, núm.63 (Partiturbuch Ludwig, 1662) / Isabella Leonarda: «Sonata Quarta/Duodecima» seleccions de Sonate Op.16 (1693) / Anònim, atribuït a J. H. Schmelzer/H. I. F. Biber: Sonata Jucunda, A546/IV:100 (1673)

Veure biografies

Biografies

THE MINISTERS OF PASTIME Després d'haver finalitzat els seus estudis i iniciat carreres individuals en diferents centres musicals d'Europa i Amèrica, els camins dels integrants del grup es troben a Barcelona, on van arribar per aprofundir en l'estudi de la música barroca i els instruments històrics. D'aquesta trobada i del desig comú de generar un espai propi per experimentar i crear, sorgeix en The Ministers of Pastime.

Conjuntament, a la formació a l'Escola Superior de Música de Catalunya, el Conservatori Reial de la Haia, el Conservatori A. Scarlatti de Palerm i l'Abbaye aux Dames de Saintes, els components del grup han col·laborat amb algunes de les agrupacions més destacades en
l'àmbit de la música antiga, com ara Le Concert des Nations, Orchestra of the Eighteenth Century, l'Acadèmia Montis Regalis, Ensemble Pulcinella, European Union Baroque Orchestra, la Real Cámara i Orchestre des Champs-Elyesées. Han treballat al costat de músics com ara Jordi Savall, Rinaldo Alessandrini, Philippe Herreweghe, Marc Minkovski, Hervé Niquet, Alessandro de Marchi, Ophélie Gaillard, Amandine Beyer, Chiara Banchini, Emilio Moreno, Alfredo Bernardini, Manfredo Kraemer, Pedro Memelsdorff i Enrico Onofri.
The Ministers of Pastime va ser escollit com a vencedor en la convocatòria NEWTRACKS@FBAS 2020 en el marc del Festival Barocco Alessandro Stradella. És un dels ensembles integrants del programa EEEMERGING+, que dona suport i promociona grups joves emergents a escala europea.

Recentment, ha estat seleccionat com a ensemble Springboard dins de la convocatòria EFFEA per col·laborar amb diversos festivals de prestigi al llarg de 2023, liderats pel Festival Jordi Savall. Forma part també de la Xarxa de Músiques Joventuts Musicals de Catalunya durant la temporada 2022-23 i ha participat recentment al Festival Emergents de l'Auditori de Barcelona. El grup ha participat amb concerts en alguns dels festivals més importants en l'àmbit europeu com ara el Festival de Fontfroide (França), Festival Cistermusica (Portugal), Beverley Early Music Festival (Regne Unit), Festival Jordi Savall (Santes Creus), Festival de Torroella de Montgrí, Festival Internacional d'Arte Sacro (Madrid), Festival de Música Antigua de Madrid o el Festival d'Ambronay (França)

Una proposta de

Festival de Torroella de Montgrí