Rita Morais, soprano | Marina López Manzanera, clave | David Gutiérrez Aguilar, flauta | Pablo Albarracín Abellán, violí barroc | Luis Manuel Vicente Beltrán, viola barroca | Marc De la Linde Bonal, viola de gamba
Diventiment de Primavera

Els nombrosos divertiments de Haydn per a cordes i vents són una música alegre i funcional, ideal per començar aquest concert de Primavera on Haydn, Johann Sebatian Bach, el seu fill, Carl Philipp Emanuel i Mozart comparteixen programa. De la família Bach escoltarem una cantanta i el un fragment d'una altra. Del pare Bach, setirem una cantata sacra escrita durant el seu quart any com a cantor de l'església de Sant Tomàs de Leipzig, Ich habe genug, BWV 82a, i del fill, un fragment d'una cantata secular molt adient per aquest programa, Der Frühling Wq. 237, La Primavera. I el concert clourà amb Mozart i el seu Quartet per a flauta en Re Major, KV. 28, el primer dels tres quartets per a flauta para que va escriure pel diletant Ferdinand de Jean, escrits probablement entre 1777 i 1778.

Franz Joseph Haydn: Divertimento en Re Major, Hob.II: D11, Op. 5 / Carl Philipp Emanuel Bach: «Freude, du Lust der Götter und Menschen» de la cantata Der Frühling Wq. 237 / Johann Sebastian Bach: Cantata Ich habe genug, BWV 82a / Wolfgang Amadeus Mozart:Quartet per a flauta en Re Major, KV. 28

ANACRONÍA és un ensemble que cerca una nova relació entre la música clàssica i el públic basant la seva posada en escena en l’espontaneïtat, la diversió i l’energia compartida dins i fora de l’escenari, a través de la recreació d’aquells anacronismes musicals que van succeir en moments de transició i confrontació de llenguatges. Han estat seleccionats pel Circuit Festclásica 2023 i la Societat d’Artistes Intèrprets o Executants d’Espanya 2023, i guardonats per l’Associació de Grups Espanyols de Música Antiga com a Millor Grup Jove 2022. Són ensemble resident del Festival ECOS de Sierra Espuña i de la Basílica de Santa Maria del Pi de Barcelona. Han actuat a  festivals com el Misteria Paschalia Festival de Cracòvia (Polònia), la Quinzena Musical Donostiarra, el Festival de Santander o la Setmana de Música Antiga d’Estella.

Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya (Millor intèrpret de música barroca 98a convocatòria en la modalitat de música antiga, 2021)
Anacronia

12/05/24