Paula Belzunegui Moreno, piano | Jaume Angelès Fité, violí | Guillermo Ortega Santos, violoncel
BEETHOVEN, XOSTAKÓVITX I JOSEP MARIA GUIX
Beethoven va compondre el seu Trio amb piano en Re major núm. 1, Op. 70, en un moment important de la seva carrera, quan començava a trencar amb els esquemes més clàssics de l’època. Es tracta d’una obra de contrast expressiu i dinàmic amb una lluminositat brillant en el primer i el tercer moviment i un segon moviment esborronador que li ha fet valer el sobrenom de trio Fantasma. Els Tres Haikus per a trio amb piano de Josep Maria Guix són una perfecta frontissa entre els trios de Beethoven i Xostakóvitx. Inspirats en els poemes d’Issa Kobayashi, la boira esdevé l’eix vertebrador i unitari del conjunt. El Trio amb piano núm. 1 en Do menor de Xostakóvitx és una obra que reflecteix la seva joventut creativa enmig d’una època fosca i tumultuosa. És una obra d’un Xostakóvitx especialment romàntic, i explora un llenguatge del qual es va anar allunyant progressivament al llarg de la seva vida.

Ludwig van Beethoven: Trio amb piano en Re major núm. 1, Op. 70, «Fantasma» / Josep Maria GuixSlowly... in mist. Tres haikus per a trio amb piano / Dmitri Xostakóvitx: Trio amb piano núm. 1 en Do menor, Op. 8

L’HÈLIX TRIO neix l’any 2022 a la Hochschule für Musik FHNW Basilea, on actualment està realitzant el grau CAS (Certificate of Advanced Studies) amb els professors Anton Kernjak i Anna Gebert. Tot i la seva joventut, la formació ha estat convidada a participar en festivals com el Piano Trio Fest (Berna), el Swiss Chamber Music Festival (Adelboden), el Festival Musikdorf Ernen, i han fet el seu debut aquesta temporada en el Petit Palau del Palau de la Música Catalana. L’Hèlix Trio ha estat guardonat a l’ORPHEUS Swiss Chamber Music Competition 2022, i ha estat guanyador del Concurs La Flama 2023 de Joventuts Musicals de Catalunya i l’Acadèmia Internacional del Quartet de Vic. Des de juliol de 2023, l’Hèlix Trio és un conjunt de l’Acadèmia Europea de Música de Cambra, i forma part de la xarxa Le Dimore del Quartetto. L’ensemble ha participat en diversos festivals i acadèmies, com les IMS Prussia Cove Masterclasses l’abril de 2023 amb el pianista Dénes Várjon i l’Acadèmia Internacional de Música de Cambra de Vic 2023 amb el violinista Abel Tomàs (Quartet Casals). Ha participat en classes magistrals de Steven Isserlis, Patricia Kopatchinskaja, Heime Müller (Quartet Artemis), Erich Höbarth (Quatuor Mosaiques), Robert Levin i Anthony Marwood.

Guanyador de la primera edició del Premi La Flama 2023 de Joventuts Musicals de Catalunya i l’Acadèma Internacional de Quartet de Vic
Hèlix Trio

20/07/24
Torroella de Montgrí –