QUARTET ÀNIMA

Marc Nogués i Manel Barrios, violins | Jorge Pérez, viola | Miriam Jiménez, violoncel
BACH, HAYDN I MENDELSSOHN
La majoria dels grans compositors al llarg de la història han dedicat una o diverses obres al quartet de corda. Gràcies a tenir una flexibilitat més gran respecte a l’orquestra i a ser l’ideal de conversa entre quatre veus, aquest gènere ha suposat un mitjà d’expressió idoni al llarg dels segles. A més, la facilitat d’accés per als músics amateurs no va fer sinó augmentar la popularitat del format. El principal objectiu d’aquesta proposta és aprofitar la preeminència del quartet com a gènere musical per portar l’oient a viatjar per tres períodes de la història de la música: el Barroc amb Bach, el Classicisme amb Haydn i el Romanticisme amb Mendelssohn i, al mateix temps, mostrar l’evolució de l’escriptura i del llenguatge per a quartet de corda durant un espai reduït en la història de la música com són cent anys.

Johann Sebastian Bach: L’art de la fuga (selecció) / Franz Joseph Haydn: Quartet en Si menor, Op. 33/1 / Felix Mendelssohn: Quartet en Fa menor, Op. 80

El QUARTET ÀNIMA és una formació nascuda el 2021 en el si de l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears. Sorgeix de la curiositat mútua per explorar la música de cambra per a quartet de corda a partir de l’experiència sonora d’estils i èpoques variades. Els seus integrants han estat formats a diferents centres com l’Escola Superior de Música de Catalunya, la Robert Schumann Hochschule a Düsseldorf i l’Universität Mozarteum de Salzburg, sota el mestratge d’integrants del Quartet Casals, el Quartet Hagen, el Cuarteto Quiroga, el Quartet Gerhard i el pianista Kennedy Moretti, entre d’altres. Paral·lelament, han format part d’orquestres joves de renom com l’European Union Youth Orchestra o la Joven Orquesta Nacional de España, a més d’haver col·laborat amb nombroses orquestres professionals com ara l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, l’Orquestra de València, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquesta Sinfónica de Castilla y León... El Quartet Ànima ha estat guardonat amb el premi La Flama 2023, atorgat per Joventuts Musicals de Catalunya amb la col·laboració de l’Acadèmia Internacional de Quartet de Vic. Gràcies a aquest guardó, el quartet debuta al Palau de la Música Catalana i forma part de la Xarxa de Músiques de Joventuts Musicals de Catalunya per a la temporada 2024-2025.

Guanyador de la primera edició del Premi La Flama 2023 de Joventuts Musicals de Catalunya i l’Acadèma Internacional de Quartet de Vic
Quartet Ànima

21/07/24
Torroella de Montgrí –