LIZA FEDIUKOVA, VIOLÍ & CARLOS VIDAL, VIOLONCEL

DUOS PER A VIOLÍ I VIOLONCEL

El duo Fediukova-Vidal presenta una selecció de les peces més icòniques per a violí i violoncel. Aquestes obres destaquen per la seva notable dificultat, exigint una sincronització impecable entre els intèrprets. Amb composicions de destacats mestres com Ravel, Kódaly i Glière, la proposta s'embarca en un viatge al llarg del segle XX, explorant diversos corrents nacionalistes i expressant diferents caràcters inherents als països. Encara que la formació de duo per a violí i violoncel pugui considerar-se poc convencional, aquesta elecció permet apreciar les singulars qualitats de cada instrument, proporcionant una experiència musical enriquidora i captivadora.

Maurice Ravel: Sonata per a violí i violoncel / Reinhold Glière: Vuit peces per a violí i violoncel, Op. 30 / Zoltan Kodály: Duo per a violí i violoncel, Op. 7

CARLOS VIDAL neix a València el 2004. Actualment, estudia violoncel a la Hochschule für Musik de Munic, sota la tutela del professor Julian Steckel. El 2020 obté plaça en la classe de violoncel de Jérôme Pernoo i Edgar Moreau en el Conservatori Nacional Superior de Música de París. El juny de 2022 guanya el Primer Premi en el Kodály Competition a Debrecen, Hongria, i és guardonat en la prestigiosa Kronberg Academy amb el premi Príncep de Hesse. Ha tocat en sales de diversos països, incloent-hi Espanya, Itàlia, França, Alemanya, Suïssa, Països Baixos, Hongria i Polònia. Ha compartit escenari amb mestres com ara Daniel Hope, Alexander Kobrin i Philippe Graffin.
LIZA FEDIUKOVA és una violinista russa. Va estudiar en la Hochschule Magúncia amb la professora Anne Shih. Ha estat reconeguda amb diverses beques i premis, incloent-hi dues vegades la beca de l’Estat alemany i en quatre ocasions el Premi Rotary Club. De 2017 a 2022 va tenir la Beca Mentora de la Fundació Bad Homburger Schlosskonzerte. El 2022 va gravar el seu àlbum de debut Diversity in Unity per al segell Sheva Label. Liza Fediukova i Carlos Vidal han col·laborat en diverses ocasions, participant en diferents formacions formant trios, quartets i quintets. Han actuat a Itàlia, Alemanya i França.

Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya (Primer Premi en la modalitat de corda arc 2022, 102a convocatòria)
Liza Fediukova i Carlos Vodal

21/07/24
Torroella de Montgrí –