Aquest programa presenta obres del compositor Benet Casablancas, (1956-) establint un diàleg amb compositors als quals ha dedicat una obra o han servit de font d’inspiració.
El concert comença amb "Si, a Montsalvage" de Casablancas, i a continuació seguirà amb una obra de Xavier Montsalvage titulada Ritmes. Tot seguit, les obres de Casablancas combinades amb les de Frederic Mompou. El viatge de música catalana ens portarà al contrast de la música de Casablancas amb les grans obres del romantisisme de Liszt i Chopin.
El contrast de l'art de Benet Casablancas i les obres que el van inspirar connectarà el públic a dialogar aquests compositors dels diferents segles.
Casablancas : Sí, a Montsalvatge! (2012)
Montsalvatge : Cuatro diálogos “Ritmes”
Casablancas : Tres haikus, primera col.lecció (2008)
Mompou : Canços i Danses No.6
Casablancas : Full d'album (variacions sobre un tema de Franz Schubert) (1993)
Schubert : Op.142, No.2
Casablancas : Impromptu (2009)
Liszt: Concert Paraphrase “ Rigoletto”
Casablancas:Una pàgina per a Chopin (preludi a un preludi) (2015)
Chopin : Preludio Op.28 No.20
Casablancas : Rêverie (de Dos Páginas para Granados)
Chopin : Andante spianato et grande polonaise brillante
YUKIKO AKAGI, PIANIST
Elogiada per la crítica com “una consumada pianista, comunicadora i intèrpret innata” (Harris Goldsmith, New York Concert Review), la pianista japonesa Yukiko Akagi s’alça com una artista de temperament únic i gran presència escènica, al temps que dona a les seves interpretaciones una formidable vitalitat.
Premiada en diversos concursos internacionals, Akagi és una de les més destacades i actives representants de la seva generació. Va fer el seu debut americà al Carnegie Hall de Nova York el 2004 i l’èxit rebut la va impulsar a desenvolupar àmpliament la seva carrera pels Estats Units, actuant a algunes de les sales més prestigioses del país, com Alice Tully Hall o el Merkin Hall, amb dues sales del Lincoln Center.
El diari The Columbian la defineix com “una pianista amb un gran carisma, capaç de deixar sense alè als presents amb les seves esplèndides actuacions”, i el New York Sun destaca la seva “gegantina versió” de la segona sonata de Rachmaninoff. Als Estats Units les seves actuacions han estat gravades i emeses per importants emisores com la WQXR de Nova York, WCLV de Cleveland o WFMT de Chicago.
A Espanya és convidada regularment a alguns dels festivals i sales sales més importants; ha actuat a escenaris com l’ Auditorio Nacional de España, el Palau de la Música Catalana i de València, Auditorio Miguel Delibes de Valladolid, L’Auditori de Barcelona, el Teatro Monumental de Madrid, o el Palacio de Festivales de Cantabria, entre d’altres. Ha estat convidada també per algunes de les principals orquestres espanyoles com la Orquesta Nacional de España, la Orquesta de Radio Televisión Española, la Orquesta Sinfónica de Castilla y León, la Orquestra simfònica del Vallès i la Orquestra Simfònica de Balears, sota la batuta de mestres com Adrian Leaper, Samuel Wong, Salvador Brotons o Jose Luis Gómez, i a festivals principals com el Festival de Santander o el Festival de Segovia. Akagi dedica en els seus programes una especial atenció a la música del segle XX i els inclou habitualment en els seus recitals. Entre les seves estrenes de música catalana contemporànea destaquen "El temps i la campana" per a piano i orquestra de Ramon Humet, estrenat amb la Orquestra Nacional d’Espanya, i el ?Memorial Arraona ?de Benet Casablancas.
Akagi ha estat guardonada amb el Segon Premi al Concurs Internacional de Piano Maria Canals (Barcelona, 2005), segon Premi al Concurs Internacional de Piano Fundació Guerrero (Madrid, 2006) i Primer Premi al Concurs Internacional de Piano José Roca (València ). També ha estat guardonada amb distincions com el Premi Dorothy Mackenzie del New York International Keyboard Institute & Festival i la Japan National Piano Teachers Association, a més de rebre el 2002 l'Artist Grant de la Nova York Foundation for the Arts.
Yukiko va rebre la seva formació musical al Conservatori de Toho a Tòquio, la Mannes College of Music i la Manhattan School of Music de Nova York, sent alumna de Jerome Rose i Solomon Mikowsky. També va rebre consells d'aclamats pianistes com ara Earl Wild, György Sándor i la pianista Ruth Slencyznska, alumna del llegendari Sergei Rachmaninov.
El seu recent CD "Vocalise" ha estat definit para la Revista Musical Catalana “una versió de referència amb un pianisme refinat, curós i que mai abusa d’una sonoritat turmentosa” (Lluís Trullén)
A banda de la seva carrera com a concertista, ha estat membre del jurat del 68è 69è Maria Canals International Piano Competition.