La música medieval ressonarà de nou al Teatre Principal gràcies a un quartet vocal i a un conjunt instrumental que interpretaran cançons que han sobreviscut gràcies a la tradició oral o al fet que van quedar anotades en còdexs antics. El públic podrà sentir una selecció dels motets catalans medievals més captivadors i de diferents peces incloses en el Llibre vermell de Montserrat.
La columna principal del concert, però, serà el Cant de la Sibil·la, un drama litúrgic sobre el judici final, que reprodueix les profecies de Sibil·la d’Eritrea i que es canta a la Missa del Gall. Arran del Concili de Trento, l'Església va voler eliminar aquest ritual, però a Mallorca i a l'Alguer va perviure. A finals de segle XX va sorgir l’interès per recuperar-lo a Catalunya i ara arriba també a Sabadell
El Cant de la Sibil.la. Alonso, Càrceres i Anònim
Crimina Tollis (s.XIII Monestir de Ripoll)
Principium effectivum (s.XIV Catedral Girona)
Ave Regina caelorum
Llibre Vermell de Montserrat:
Mariam Matrem
Polorum regina
O virgo splendens
Imperairitz de la ciutat joyosa
Stella splendens
Locus Desperatus
És un ensemble de música antiga especialitzat en la música medieval, fundat el 2013 però amb una llarga trajectòria dels seus membres. Combina l'ampli repertori de l'Edat Mitjana amb altres disciplines, com la dansa contemporània, la literatura o fins i tot, conferències d'historiadors i historiadors de l'arc. És un ensemble original, que pretén apropar l'espectador a la cultura i la societat medievals mitjans els diferents estils i repertoris de l'extens patrimoni musical de l'Edat Mitjana, oferint programes per reviure la música que ressonava en monestirs, palaus i castells i submergir el públic en un període molt més ric i lluminós del que la tradició ens ha transmès.
El grup ha actuat per tot Catalunya i l'estat, en cicles de música antiga com el Femap, So de Lohn, VII Jornadas del Románico Sajazarra, cicle Enclaves Agüero, XI Festival de Pasqua de Cervera, cicle Maldà 1700, cicle Vilanova de la Muga XXIX-2019, Musicant (Campllong), Primavera musical de Vistabella, entre d'altres. Col·labora també en congressos especialitzats en cultura medieval, com el XXVIIIè Congrés de literatura medieval (IRCVM-UB), Simposi de la Sibil·la El Judici final (UAB), Jornades Interdisciplinars de la UAB.
Laia Prat Gibert, Soprano
Nascuda a Sabadell, es gradua en flauta travessera i cant líric al Conservatori de la ciutat i obté el títol superior a Madrid. Rep classes de Carmen Bustamante, Juan Lomba, Natalie Dessay i Ileana Cotrubas entre d’altres. Ha col·laborat amb el Coro Titular del Teatro Real de Madrid, el Cor de Cambra Francesc Valls, el Cor del Liceu i el Coro Nacional de España. També ha cantat òpera i oratori sota la batuta de Marco Armiliato, Xavier Puig, Pablo Heras-Casado, Manel Valdivieso, o Josep Vila i Casañas entre altres.
Assumpta Cumí Martí
Nascuda a Sabadell inicia els seus estudis musicals al Conservatori de la ciutat i obté el Premi d´Honor del grau mig de cant. Perfecciona els seus estudis amb Maty Pinkas i Mila Diulguerova (Bulgària) i Cynthia Sanner professora de la “Juilliard School” de Nova York.
Ha interpretat com a solista, dins el cicle Òpera a Catalunya organitzat per la FOC (Fundació Òpera a Catalunya), els rols de Mercedes (Carmen), Flora (La Traviata), Tercera Dama (La Flauta Màgica).
Participa en l´obra "El Comte Arnau" dirigida per Hermann Bonnín al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), en el paper d´una de les filles del Comte. Com a solista també ha interpretat tot tipus de repertori tant d´oratori com d´òpera sota la batuta de directors com Marc Minkowsky, Simon Halsey, Nicolas Fink, Carles Santos, Víctor Pablo Pérez, Josep Vila i Jordi Casas entre d'altres.
És membre del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana dirigit per Xavier Puig i col.labora habitualment amb el Cor Francesc Valls.
Va ser professora de cant de l´escola CEME de Sabadell i actualment treballa tècnicament com a coach vocal amb les Corals Belles Arts, Orfeó de Sabadell i 4 Veus, Cor de Terrassa.
Ha col.laborat també amb la FCEC en els cursos de Direcció Coral com a professora de tècnica vocal i actualment està cursant un Màster en Musicoteràpia a l´ESMUC.
Tomàs Maxé, baríton
Ha estudiat cant amb Carlos Chausson, Kurt Widmer, Dolors Aldea. Ha treballat amb directors com Graeme Jenkins, Arthur Fagen, Peter Phillips i amb grups com Graindelavoix, Capella de Ministrers, Cappella Amsterdam, Cor de Cambra del P.M.C.
Com a solista ha cantat Messiah (Haendel), Markuspassion (Bach), Dido and Aeneas (Purcell), i ha participat en més d’una trentena d’enregistraments i actuat en Festivals Intenacionals d’arreu del món.