
La mélodie és l’equivalent francès del lied alemany i fou cultivat pels principals compositors francesos des de mitjan segle XIX. Henri Duparc, tot i haver escrit només 17 cançons és un dels compositors francesos sinònim de mélodie. Dues de les seves cançons, juntament amb una sèrie de cançons de Jacques Ibert i Maurice Ravel escrites per encàrrec del director de cinema austríac Georg Wilhelm Pabst per la filmació que va fer el 1933 de tres versions separades del Quijote en anglès, francès i alemany protagonitzades les tres pel llegendari baix rus Feodor Chaliapin integren la primera part d’aquest concert. Jules Massenet i Georges Bizet van ser dos dels principals compositors d’òpera francesos del segle XIX dels qui Milan Perisic interpretarà àries de dues de les seves òperes, Thais i Pescadors de perles en la segona part del programa, que acaba amb dues romances de sarsuela: «Qué me importa ser judío!», d’El niño judío de l’aragonès Pablo de Luna i «A verla voy» de Curro Gallardo del valencià Manuel Penella.
Jacques Ibert: Quatre Chansons de Don Quichotte / Henri Duparc: Phidylé / Extase / Maurice Ravel: Don Quichotee a Dulcinée / Jules Massanet: «Voilà donc, la terrible cité» , de l'òpera Thaïs / Georges Bizet: «L’ orange s’est calmé» de l'òpera Pescadores de perlas / Pablo Luna: «Qué me importa ser judío!», de la sarsuela El niño judío / Manuel Penella: «A verla voy» de la sarsuela Curro Gallardo