
Sobre el que no s'escolta és una invitació a obrir les oïdes al desconegut. Ja sigui a través de la història, la natura i l'exploració tímbrica, el concert proposa una experiència auditiva que revela allò que moltes vegades ignorem. L'elecció d'un trio de saxofons com a formació per a aquest programa accentua aquesta exploració, oferint un enfocament innovador i expandint les possibilitats acústiques d'aquestes obres. Aquest concert és una exploració sonora del que normalment roman ocult o desatès. A través de cinc obres que travessen diferents èpoques i contextos, el programa ens enfronta a tensions històriques, forces naturals i paisatges sonors que escapen de la nostra percepció quotidiana. Aportant una perspectiva única, totes les peces seran interpretades en una instrumentació poc convencional: un trio de saxofons. Aquesta decisió amplifica el caràcter nou del programa, desafiant a l'oient a descobrir noves possibilitats tímbriques i expressives.
Leo Weiner: Trio per a cordes en Sol menor, Op. 6 (transcripció d’A-Delta Trio) / Witold Lutoslawsky: Trio per a clarinet, oboè i fagot (transcripció d’A-Delta Trio) / Jaques Ibert: Cinq Pièces en Trio per a oboè, clarinet i fagot (transcripció d’A-Delta Trio) / Giomar Ortiz: Funken (obra estrena) / Heitor Villa-Lobos: Trio per a oboè, clarinet i fagot Oboe, W 182 (transcripció d’A-Delta Trio)
A-DELTA TRIO neix a Basilea de l'entusiasme de tres saxofonistes que comparteixen el seu amor per la música de cambra i el desig de renovar la música clàssica i contemporània. Busquen aprofundir en cada llenguatge amb respecte a l'autenticitat dels textos, èpoques i autors. El seu repertori abasta des d'adaptacions de música dels segles XVII i XVIII fins a estrenes d'obres contemporànies. Han treballat amb compositors com Eli Korman, el trio dels quals per a saxofons van estrenar al març de 2024, i ara presentaran encàrrecs de Guiomar Ortiz i Inbar Sharet. El seu enfocament creatiu combina arranjaments propis amb l'estudi i encàrrec de noves obres. Han participat en festivals internacionals com el ICMC en Weikersheim i s'han presentat en sales com el Stadtcasino de Basilea, la Toscana Saal en Wurzburg i el Conservatori Nacional de París.
Des dels seus inicis, han desenvolupat la seva formació en el Centro Superior Katarina Gueska de Madrid) i la Musik-Akademie de Basilea amb Anton Kernjak, Claudio Martínez-Mehner i Marcus Weiss. En 2024 van ser seleccionats per l’European Chamber Music Academy, la qual cos els han permès cosa participar en trobades de música de cambra per tota Europa.