En totes les èpoques i en diverses cultures trobem instruments de bisell. D’entre tots ells la flauta de bec és un dels més coneguts: un instrument d’una gran agilitat i adaptabilitat a diferents repertoris, amb la possibilitat de tocar-se en grup generant la sonoritat d’un petit orgue humà. Windu aprofita aquesta sonoritat particular i a l’hora tan coneguda i la posa al servei d’aquelles músiques que configuren no només el background dels seus components sinó també el del públic en general. No només aposta pel repertori específic del consort de flautes sinó també per les adaptacions i els arranjaments propis, amb bases electròniques i altres aportacions multidisciplinars. Més enllà del seu transfons històric i cultural els agrada allò que el repertori, vingui d’on vingui, pot arribar a dir-nos avui en dia en tan repertori contemporani que esdevé quan s’interpreta. Windu està format pels flautistes de bec Iris Mañà, Moisés Maroto, Eva Jornet i Marcel Leal.
Dario Castello (1590-1630): Sonata XVI / Santiago de Murcia (1673-1739), Gaspar Sanz (1640-1710) i Diego Ortiz (1510-1570): Folías gallegas, Canarios i Ricercada / Jan Van der Roost (1956): South America (de I continenti) / Andrea Falconieri (1585-1656): Passacaglia / Michael Praetorius (1571-1621): Spagnoletta / Antonio de Cabezón (1510-1566): Diferencias sobre la pavana italiana / Robert Johnson (1583-1633): The Temporiser / Johann Sebastian Bach (1685-1750): Passacaglia en do menor / Jan van Landeghem (1954): Türkischer hummelflug / Henry VIII (1491-1547): Pastyme with good company / Serguei Rachmaninov (1873-1943): Bogorodtse Djevo / Georg Philipp Telemann (1681-1767): Quartet en re m (Allegro) de la Tafelmusik.
Eva Jornet comença els estudis de flauta de bec a l’Escola Municipal de Música de la Fatarella, el seu poble natal, a l’edat de sis anys. Ha rebut ensenyament de flautistes com Abel Puig, Josep M. Saperas, Joan Izquierdo, Fanette Estrade, Sara Parés, Vicente Parrilla, Pedro Couto Soares, Fernando Paz, Pierre Hamon i Maurice Steger, entre d’altres. Ha obtingut la Menció d’honor de Grau Professional i la Matrícula d’Honor al seu projecte final de Grau Superior al Conservatori Superior Manuel Castillo de Sevilla. D’altra banda també ha realitzat el Màster de Musicologia i Interpretació de la Música Antiga a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) i la UB (Universitat de Barcelona).
Va ser directora i intèrpret de l’ensemble de música antiga Opus 5, grup de joves intèrprets reconeguts. Van ser convidats a actuar al Fringe d’Utrecht. Des del 2009 forma part de la companyia de teatre Nao d’Amores, especialitzada en teatre prebarroc. Amb aquesta formació ha participat en la creació de 9 espectacles, programats a teatres com els de la Compañía Nacional de Teatro Clásico de Madrid (CNTC), Teatre Cornucopia de Lisboa o Piccolo Teatro de Milà, entre altres. Ha realitzat gires per diversos països europeus, i per Argentina, Chile, México, Uruguay, Perú, Colombia, o EEUU. El 2015 va actuar com a solista amb l’Orquesta Sinfónica de Madrid a la producció del Teatro Real de Madrid de l’òpera Alcina, de Händel. Al 2018 comença a col·laborar amb el grup Música Ficta dirigit per Raúl Mallavibarrena i juntament amb 4 músics més crea el grup de fusió de música renaixentista espanyola amb jazz Tactus Collective.
Actualment és professora de flauta de bec al Conservatori Municipal de Música de Sabadell (Barcelona).
Moisés Maroto és intèrpret de flauta de bec i pedagog musical a l'Escola de música del Canal (Madrid). Cursa els seus estudis musicals al Conservatori Superior de Música d'Aragó, en l'especialitat de grau en interpretació de flauta de bec, amb la professora Anna Margules. El 2014 es gradua amb matrícula d'honor en la seva especialitat i altres disciplines. Al 2016 obté el títol de mestre en el màster en música antiga a l'ESMAE (Escola Superior de Música, Arts i Espectacle), Porto, sota els ensenyaments de professor i doctor Pedro Sousa Silva. Obté en 2019 el Màster en Musicologia i Interpretació de la Música Antiga a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), amb el prestigiós professor Pedro Memelsdorff i amb matrícula d'honor en la seva especialitat.
Ha participat amb nombroses orquestres i ensembles, com: El grup de música renaixentista O Ban de Surunyo (amb qui és col·laborador habitual), sota la direcció d'Hugo Sanches. Sesqvialtera ensemble (ESMAE), sota la direcció de Pere Sousa Silva. En 2016 és contractat com a instrumentista per la Companyia de Teatre espanyola Nao D'amores, dirigida per Ana Zamora i Alicia Lazaro, amb la qual participa en el prestigiós Festival Internacional de Teatre de Almada i en el Festival de Teatre Clàssic d'Almagro. També col·labora amb el grup Art Mínima, sota la direcció de Pedro Sousa Silva.
Actualment, és un dels integrants i fundador del grup de cambra de Barrock'n'roll, amb el que toca en prestigiosos festivals a nivell internacional (Festival de Música Antiga dels Pirineus, V Festival de Música de Cambra de Monteleón ...) guanyador en 2013 de el Concurs Internacional de Música Antiga de Gijón. Integrant de el grup alemany Continuum XXI, recolzat per la institució alemanya Deutscher Musikrat. Component i fundador de el grup Serendipia Ensemble, amb el qual ha tocat en prestigiosos festivals com el Festival Internacional d'Art Sacre de Madrid (FIAS 2021).
Marcel Leal comença la seva formació com a flautista de bec amb Eulàlia Galofré a l’Escola Municipal de Música de Premià de Mar. Més tard, completa la seva formació flautística amb Maria Jesús Udina, Alexandrina Polo, Jordi Argelaga, Lluís Casso, Abel Puig, Sara Parés i Pedro Memelsdorff. Complementa la seva formació musical amb diversos cursos de composició i orquestració impartits per Alejandro Civilotti i Josep Soler; es formar també en la programació de sintetitzadors, samplers i seqüenciadors dins l’estil de la música electrònica. Recentment ha realitzat el Màster en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga de l’UAB-ESMUC, presentant com a projecte final Ultreia et suseia, un espectacle musical i escènic al voltant de la música dels pelegrins del Camí de Santiago.
Enginyer Superior Industrial per la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) amb el projecte final finançat per la UNESCO, també ha obtingut el grau en Direcció Cinematogràfica pel CECC (Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya), realitzant varis cursos en documental i guió amb José Luis Guerín, Patricio Guz- mán i Michel Gaztambide, entre d’altres. Com a cineasta, ha realitzat varis curtmetratges, destacant Los años del silencio, seleccionat en més de 60 festivals internacionals i obtenint varis premis. A més, ha realitzat el documental Una altra forma de curar, filmat a Mali. D’altra banda, ha composat música per a campanyes publicitàries, destacant la campanya de Volkswagen con el cine del canal Imagenio de Telefónica, i és guionista d’altres llargmetratges en fase de preproducció.
Com a flautista forma part de diversos grups com Atem trio, Dúo Scherzo, En Bloc Quartet, Sforzinda, Novum organum, Windu i Agatha15. Des del 2010 és professor de flauta de bec i de Música i Noves Tecnologies al Conservatori Professional de Música de Badalona, on també dirigeix l’OFB (Orquestra de Flautes de Bec).
Iris Mañà és nascuda a Barcelona el 1991 va començar a estudiar música a la seva ciutat natal. Va obtenir el títol de Bachelor de pedagogia musical de l’arpa amb matrícula d’honor en la Universitat für Musik und Darstellende Kunst de Viena on va estudiar amb les arpistes Andrea Hampl i Adelheid Blovsky-Miller. També va realitzar els estudis d’interpretació de flauta de bec a la Privatuniversität der Stadt Wien amb el professor Thomas List. Des 2015 és arpista de Live Musik Now, organització fundada per Yehudi Menuhin amb la que ofereix concerts amb diverses formacions. Col· labora amb diferents orquestres que l’han portat a tocar en sales de concerts com el Musikverein de Viena, la Brucknerhaus de Linz, Stefaniensaal de Graz o L’Auditori de Barcelona. Des de 2013 forma part de l’Ensemble Ancor i amb aquesta formació va aconseguir una beca de la fundació suïssa Thyll-Dürr el 2014, el Premi Bank Austria 2015 i van ser finalistes del concurs International Young Artists Competition a York (2015).
Actualment compagina les seves actuacions amb la docència i imparteix classes d’arpa i flauta de bec a Barcelona.