ÁLVARO TOSCANO, guitarra

VISTES AL MAR

L'infinit contingut en una riba a l'altra banda. Inspiració de tot tipus d’artistes, aquesta impressió serà el fil que unirà a les diferents músiques d'aquest concert. La primera part del programa es desenvolupa a la vora del Mediterrani, mar on ja apuntava Gaudí que la llum perfilava les coses d'una manera particular. Comença amb obres dels barcelonis Fernan Sor i Miquel Llobet i continuem el recorregut baixant fins al Port de Sagunt, amb Joaquín Rodrigo. Ens desplacem fins a Argentina, on les Quatre Estacions de Vivaldi muten a la calor del Mar de la Plata, on, de la mà de Piazzolla podrem escoltar la seva malenconiosa Invierno Porteño.

Fernan Sor: Introducció o Variacion sobre un tema de Mozart de La flauta màgica, Op. 9 / Fantasie et variations brillantes, Op. 30

Miquel Llobet: Tres cançons populars catalanes:   El testament d´Amèlia - El noi de la mare - Cançó del lladre

Joaquín RodrigoInvocación y danza

Astor PiazzollaInvierno porteño

La qualitat musical del guitarrista clàssic Álvaro Toscano ha estat avalada per més de quinze premis internacionals, entre els quals destaquen el primer premi en el 96º Concurs Permanent de Joventuts Musicals d'Espanya, primer premi en el Concurs Internacional Ciutat de Guimaraes (Portugal), primer premi en el XX concurs Internacional de guitarra clàssica "Vila de Petrer" (MJ Tomàs) o el segon premi en el desè concurs de Festival Internacional de la guitarra de Sevilla. També acumula nombrosos premis de el públic que denoten la seva immensa capacitat de comunicació com músico. El seu repertori destaca per la seva amplitud, interpretant música des del Renaixement fins estrenes dels nostres dies com la d'Antonio Blanco Tejero, David del Port, o Lorenzo Colom. També interpreta usualment música de cambra, formant part de l'Duo Scorrevole, havent col·laborat amb l'Orquestra Filharmònica de Màlaga, Ensemble de l'FIP Guadalquivir o amb el Quartet Leonor. Ha ofert més de setanta recitals en diferents llocs de la geografia europea, destacant la seva participació en el Teatre Góngora de Còrdova, Szeged International Guitar Festival d'Hongria, Festival Internacional de la guitarra de Petrer a Alacant, Teatre Lope de Vega de Sevilla o Festival Internacional de la guitarra de Còria, a Càceres.

Concurs JM Espanya (Primer premi 96a Convocatòria: Corda - Guitarra 2020)

19/02/22
Sant Cugat del Vallès –
Centre Grau-Garriga d'Art Tèxtil Contemporani.
04/03/22
Reus –