FSF & KATIA i MARIELLE LABÈQUE

Katia i Marielle Labèque, pianos | Franz Schubert Filharmonia | Tomàs Grau, director
EL DUET DE PIANOS DE MOZART

Preu especial 10€ pel socis de Joventuts Musicals de Tarragona.

DOS PIANOS I UNA SIMFONIA

Katia i Marielle Labèque formen el duet de pianistes més prestigiós del món. Gràcies a elles, podem gaudir amb excel·lència d’un repertori pianístic extraordinari. Per aquesta primera col·laboració amb la nostra orquestra, les germanes Labèque ens interpretaran el Concert per a dos pianos de Mozart, obra que el compositor va estrenar amb la seva germana Nannerl. A la segona part, Tomàs Grau dirigirà l’apassionada i fascinant Simfonia núm. 4 de Schumann.

Aquest concert formara? part dels actes de la commemoracio? del centenari del naixement d’Alicia de Larrocha.

El duet de pianistes més prestigiós de la música clàssica actual, el format per les germanes Labèque, torna a Barcelona per interpretar una obra escrita originalment per a dos germans: Wolfgang Amadeus i la seva germana Nannerl.

Mozart va compondre aquest concert als 23 anys i també el va interpretar amb una alumna seva quan ja estava instal·lat a Viena. L’obra desborda bon gust i elegància des del primer compàs i la compenetració entre les dues parts solistes és la clau per transmetre la bellesa d’aquesta partitura.

Robert Schumann va trigar a compondre obres per a orquestra, però quan finalment es va decidir, ja no va parar. Poc després de casar-se, va compondre la Simfonia núm. 4. La seva esposa va escriure: “Per la forma en què es comporta puc veure que serà una altra obra arrencada de les profunditats de la seva ànima”. L’estrena va quedar eclipsada perquè en aquell mateix concert va tocar el duet de pianistes més famós del moment: el format per Clara Schumann i Franz Liszt. Però anys després, Schumann va revisar la simfonia i la va deixar tal com la coneixem avui: una obra plena de llum, escrita des del cor, d’una profunditat colpidora i, alhora, d’una gran popularitat que l’ha acompanyat des del dia de la reestrena.

W.A. Mozart: Concert per a dos pianos i orquestra, KV 365
R. Schumann: Simfonia núm. 4, op. 120