SABRINA GÁRDEZ, SOPRANO & ORIOL SANZ, PIANO

PURO AMORE - TREUE LIEBE
Sabrina Gárdez, guanyadora del V Concurs de Cant Josep Palet de Joventuts Musicals de Martorell, presenta un programa amb una primera part dedicada al Lied alemany amb obres de compositors postromàntics de referència en el gènere, com Gustav Mahler i Richard Strauss. Escolta, obra de la compositora catalana resident a Alemanya Helena Cànovas Parés i l'estrena de l'obra, Nana, que ha escrit per a la soprano Nuria Núñez, compositora resident de la Xarxa de Músiques, farà de frontissa per passar del Lied al món de l’òpera amb àries de títols de Bizet i Gounod. Totes les obres tenen referents a l'amor pur que dona títol al concert

Gustav Mahler: "Ich atmet’ einen linden Duft!” de Rückert Lieder / "Ich ging mit Lust durch einen grünen Wald” de Des Knaben Wunderhorn / “Erinnerung" de Lieder und Gesänge aus der Jugendzeit / "Liebst du um Schönheit" de Rückert Lieder / Richard Strauss4 Lieder, Op.27 / Helena Cánovas: Escolta Nuria Núñez: Nana (obra estrena) / Georges Bizet: "C’est de contrebandiers… Je dis que rien ne m’épouvante" de l'òpera Carmen Charles Gounod: "Dieu ! quel frisson court dans mes veïnes!" de l'òpera Roméo et Juliette

SABRINA GÁRDEZ va néixer a l’Havana (Cuba). La seva família es va traslladar a València on als 6 anys va començar a cantar a la coral del col·legi. Va completar els seus estudis professionals de cant al Conservatori José Iturbi de València. A partir de 2020 amplia la seva formació al Conservatori Superior de Música del Liceu amb una beca de la Fundació Ferrer-Salat. El març de 2022 rep el primer premi del V Concurs de Cant Josep Palet de Joventuts Musicals de Martorell i el premi Amics de l’Òpera de Sabadell. També guanya el premi extraordinari a la millor interpretació d’obra d’autor valencià en el Concurs Internacional Martín i Soler de Polinyà de Xúquer (València). S’ha format amb Isabel Rey, R. d’Andrés, Carmen Subrido, Dolora Zajick, Patrizia Ciofi i Fiorenza Cedolins. Ha estat solista en el concert del 185è aniversari del Conservatori Liceu.

ORIOL SANZ. Nascut a Vilafranca del Penedès el 1999, va començar els seus estudis als 9 anys amb Montse Ríos i entra el 2016 al Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb la professora Mireia Planas, on es va graduar amb honors de piano i de música de cambra. Actualment continua els seus estudis de piano amb el professor Àlex Alguacil en el Conservatori Superior de Música Liceu i també amb Eduard Martínez, de clavicèmbal, al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Ha rebut classes magistrals i consells de diferents professors de reconeixement internacional, com per exemple Jordi Vilaprinyó, Akiko Ebi, Andrey Yaroshinsky i Ilya Maximov, entre d’altres.
Ha realitzat concerts en diferents sales de Barcelona, Penedès i Garraf, entre les quals destaquen el Palau de la Música, l’Auditori de Barcelona, la Sala Parés i l’Auditori de Vilafranca.
Actualment complementa els seus estudis fent de repertorista per a cantants, corals i instruments de corda.

Concurs de Cant Josep Palet de Joventuts Musicals de Martorell (Primer Premi 2022, Quinta edició)
Sabrina Gárdez

08/02/24