PATRICIA GARCÍA GIL

MESTRE HAYDN

Patricia García Gil, fortepiano

Les relacions personals entre mestres i alumnes, són un aspecte fonamental en el desenvolupament musical i personal. Franz Joseph Haydn, conegut com "el pare de la simfonia" i un dels representants del Classicisme, va ser un gran mestre. La seva carrera, a cavall entre l'Antic i el Nou Règim, el converteix en el primer músic que va conseguir renom internacional en un moment en què es començava a articular el mercat musical. Una de les seves alumnes predilectes va ser Marianne Von Martínez, d'origen alemany i espanyol. D’entre els seus mestres, Metastasio, Nicola Porpora i un jove Joseph Haydn, que li van ensenyar a tocar i compondre. Quan l’any 1782 va morir Metastasio, el poeta li va deixar a ella i la seva germana una àmplia herència que els va permetre viure folgadament la resta dels seus dies. La seva llar es va convertir en centre de reunió d'artistes en el qual es van donar cita compositors de la talla de Mozart i Beethoven. I per descomptat Haydn, el seu mestre i admirador que la va anomenar com la "petita espanyola".

Patricia és una de les fortepianistes amb més projecció internacional de la seva generació. Ha realitzat nombroses gires com a solista i amb orquestra a Europa, Àsia i Amèrica. Des d'una primerenca edat ha obtingut nombrosos premis en Concursos Nacionals i Internacionals com a pianista. Com fortepianista destaquen els seus últims èxits en l'últim Concurs de Joventuts Musicals d'Espanya en la modalitat de Música Antiga, el "Concurs Mario Calat de Pianoforte Romàntic", el "Concorso Internazionale Muzio Clementi" i el "Premi Ferrari vaig donar Fortepiano", "Paris Music Competition ". El seu interès per l'estudi de la interpretació històrica l’ha dut a intervenir regularment en les iniciatives de les fundacions Bartolomeo Cristofori, Saluzzo i Villa Bossi a Itàlia, Royaumont i Abbaye aux Dames a França, Geelvink Music Museum a Holanda, Hong Kong Baptist University a la Xina , Historical Keyboard Society of North America, American Musical Instruments Society i Carolina Music Museum a Estats Units. Diplomada en arts dramàtiques, demostra una ment oberta i creativa experimentant constantment amb innovadores col·laboracions entre les arts visuals, escèniques i la música.

Marianne von Martines: Sonata en Mi major

Ludwig van Beethoven: Sonata núm. 8 en Do menor, Op. 13 “Patètica”

Joseph Haydn: Sonata Hob. XVI: 49 en Mi bemoll Mayor

Ludwig van Beethoven: Sonata núm. 14 en Do sostingut, Op. 27 “Clar de lluna”