LLUIS CALVET, baríton & CLARA HYERIM BYUN, piano

41è Festival Francesc Viñas

Recital d'òpera i sarsuela

El Festival Viñas i l'Ajuntament de Moià col·laboren amb el Concurs de Cant Tenor Viñas del Liceu tot oferint un premi al Millor cantant Català que arriba a la final.

Aquest any el premi ha recaigut en un jove baríton que és a l'inici d'una prometedora carrera, Lluis Calvet, que a més està lligat a la nostra comarca ja que resideix a Castellcir.

RALPH VAUGHAN WILLIAMS
Songs of Travel

II

JACINTO GUERRERO
Mi aldea - Los Gabilanes,

GIOACHINO ROSSINI
Largo al Factotum - Barbiere di Siviglia,
Sois Immobile - Guillem Tell,

JOSÉ SERRANO
Junto al Puente de la Peña - La Canción del Olvido.

MITCH LEIGH
The Impossible Dream - Man of la Mancha

LLUÍS CALVET, baríton

Lluís Calvet i Pey forma part de l’International Opera Studio de l’Òpera Estatal de Hannover (Alemanya). Va començar els seus estuis de cant al Conservatori Professional de Sabadell amb Elisenda Cabero. El 2017 rep la beca Joves Promeses de la Fundació de Música Ferrer-Salat per estudiar al Conservatori Superior del Liceu amb la professora Maria Dolors Aldea, repertori amb Marta Pujol i música de cambra amb Alan Branch. Després estudià al Royal Welsh College of Music & Drama (Cardiff, Gal·les) en el marc del programa Erasmus i dins del conveni de col·laboració que té aquest Centre amb la Fundació Conservatori Liceu. El cursos 17-18 i 18- 19 va rebre la Beca de la Fundació de Música Ferrer-Salat. Va guanyar experiència a la seva trajectòria artística participant al Festival International del Teatre Clàssic de Mèrida i a la companyia d’Òpera Jove de Barcelona. Va guanyar també la beca de la Clive Richards Foundation i de la John & John Foundationm així com l'Eva Kleinitz Scholarship que li va propocionar un lloc a la International Opera Studio at Staatstheater Hannover. L'estiu del 2023 va prendre part a L’Academia Rossiniana di Pesaro interpretant el role de Lord Sidney a Il viaggio a Reims de Rossini.
Al marge de  l’Òpera Studio de Hannover, ha realitzat un concert i gravació amb Carlo Rizzi, Nicola Alaimo i Sergey Romanovsky amb Opera Rara al Regne Unit i al mes d’abril participà en un concert i gravació a L’Esule di Roma de Gaetano Donizetti.
El gener de 2024 va guanyar 7 premis al Concurs Tenor Viñas del Liceu:  el Premi Extraordinari al millor cantant català ofert per l’Ajuntament de Moià i per Joventuts Musicals de Moià; Premi Extraordinari al  millor cantant espanyol, ofert pel tenor Plácido Domingo; el Premi del Públic; el Premi al millor intèrpret de Sarsuela; el Premi Extraordinari de la Fundació de Música Ferrer-Salat juntament amb cinc cantants més; el Premi Extraordinari al millor cantant català ofert per l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro; i el Premi Extraordinari a un finalista espanyol de Barcelona Obertura.

CLARA HYERIM BYUN, piano

La pianista sud-coreana Clara Hyerim Byun va aprendre violí i cant de ben petita i després va completar el seu examen de solista en piano a la Universitat de Música de Karlsruhe. Seguint el consell del baríton Hanno Müller-Brachmann, va desenvolupar encara més el seu potencial treballant amb cantants i posteriorment va estudiar interpretació de lied amb el Jan Philipp Schulze, música de cambra amb Markus Becker, i repertori operístic amb la Anne Champert a la Universitat de Música, Teatre i Mitjans de Hannover. Va rebre classes magistrals de Christa Ludwig, Helmut Lachenmann, Juliane Banse, Júlia Várady, Klaus Hellwig, Matthias Kirschnereit, Peter Schreier, Roberto Domingos i Ralf Gothóni. Els seus premis i reconeixements inclouen el Concurs de Piano Bulgaria Varna el 2008, el Concurs de Lectura a Primera Vista Karl Bergemann el 2019 i el Premi de Pianistes al Concurs Federal de Cant a Berlín el 2022. Com a pianista de lied i de música de cambra, ha actuat a la Deutsche Oper Berlin, a la Royal Swedish Opera a Estocolm i a la Semperoper de Dresden, entre d'altres. Des del 2022, és professora i repertorista per al Taller John Cage de música vocal contemporània amb Sarah Maria Sun i professora de repertori a la Universitat de Música, Teatre i Mitjans de Hannover. Des de la temporada 2023/24, Hyerim Byun és repertorista solista amb deures de direcció a la Staatsoper Hannover.

Lluis Calvet

04/08/24
JM de Moià –
Auditori Sant Josep (Moià)