×
Juventuts Musicals de Catalunya

IL TROVATORE. Òpera escenificada

41è Festival Francesc Viñas

Natasha Tupin, soprano – Nacho Guzmán, tenor - Mariel Aguilar, mezzo - Fernando Álvarez, baríton – Andrea Alvarez, piano
Il Trovatore, de Giuseppe Verdi

Avui us presentem la representació escenificada de l'òpera IL TROVATORE de Verdi
Repartiment:
Leonora: Natasha Tupin, soprano
Manrico: Nacho Guzmán, tenor
Conte di Luna: Fernando Álvarez, baríton
Azucena: Mariel Aguilar
Andrea Alvarez, piano
Decorats: Carles Arola
Maquillatge: Nani Bellmunt
Perruqueria: Júlia Ramírez
Vestuari i atrezzo: Rafató Teatre

Programa

L'argument es desenvolupa entre Biscaia i Aragó en el marc de la revolta de Jaume d'Urgell, a les primeries del segle xv, contra Ferran d'Antequera, arran del resultat del Compromís de Casp, celebrat després de la mort sense successió de Martí l'Humà.
Al pati del castell els soltats expliques que la gitana Azucena per venjar-se del vell Comte de Luna, que va cremar viva la seva mare per bruixa, va raptar i tirar a la mateixa foguera un dels dos fills del comte. Però en el seu deliri venjatiu s’equivocà de criatura i fou el seu propi fill qui acabà mort.
Ja adult, Manrico, trobador i pretendent de Leonora, que és el fill adoptiu de la gitana i supervivent d’aquell terrible error i per tant germà de l’actual Comte de Luna, és també el seu enemic declarat en guerra. Però tots dos gemans desconeixen aquesta circumstància, un secret que només coneix la gitana Azucena. El Comte també està enamorat de Leonora, però la bella donzella només correspon l’amor de Manrico, el trobador.
Manrico i Azucena acaben a la presó del Comte. Leonora d’ofereix a canvi de la vida del seu estimat, cosa que el Comte accepta, però Leonora se suïcida abans de caure a les seves mans. Fora de si per la pèrdua de l’estimada, el comte ordena la mort de Manrico, però llavors la gitana confessa al Comte que ell acaba de matar el seu propi germà i que ella ha aconseguit per fi la seva desitjada venjança.

Veure biografies

Biografies

Natasha Tupin, soprano
Realitza els estudis musicals i de piano al Conservatorio Nacional de la seva ciutat natal, Buenos Aires. També dansa clàssica amb el Mestre Wasil Tupin i cant amb  Marta Corbacho, Jose Crea  i a l’Institut Superior d’Arte del Teatro Colón de Buenos Aires. En Europa amb Melinda Liebermann a Alemanya i Paolo Vaglieri a Itàlia. Realitza el seu debut europeu al Stadttheater Würzburg d’Alemanya, com a "Blonde" en "El rapte en el serrallo" de Mozart, i hi canta també "Haensel y Gretel", "Elektra", "La fedeltá premiata" de Haydn, "Der Vogelhaendler","Orfeo als inferns" d’Offenbach, "El país de las sonrisas"y "La tiendita del horror", entre altres. Becada per l’"Internationales Opernstudio Zürich", ha participat en les produccions de "L'Ormindo" de Cavalli, "Der Rosenkavalier", "Suor Angelica","Lohengrin", "Der Schauspieldirektor","Don Giovanni" de Gazzaniga y "Carmen", i després en diversos teatres alemanys en el paper de "La reina de la nit" de "La Flauta màgica" de Mozart (Mainz, Detmold, Hof, Würzburg, Deutsche Oper am Rhein Duesseldorf-Duisburg, Staatstheater am Gaertnerplatz de Munich). Debutà al Teatro Colón de Buenos Aires com a "Olga" a "Fedora" de Giordano amb Plácido Domingo, Mirella Freni y Sherril Milnes, i com a cover dels rols de "Konstanze" ("El rapte en el serrallo" i "Sophie" ("Der Rosenkavalier"), i cantant a la clausura de la temporada oficial 2002 el rol de "Gilda" ("Rigoletto"). Ha cantat també "Lucia di Lammermoor" i "Rigoletto" al Teatro del Libertador de Córdoba, Argentina, "I Puritani" (Elvira) i "Roméo et Juliette", "Doña Francisquita","Cosí fan tutte"(Fiordiligi) i "Lucia di Lammermoor" al teatro Avenida,"Don Giovanni" (Donna Anna),"Lakmé" i "La fille du régiment" al Teatro Argentino de La Plata, entre d’altres. A Espanya ha cantat La Traviata de G. Verdi a Madrid i Barcelona i Rigoletto a Valladolid al costat de  Juan Jesús Rodriguez i Giorgio Casciarri.  Ha rebut el premi a la millor cantant de la "Asociación de Críticos Musicales de la República Argentina".

Mariel Aguilar, meszosoprano
Nascuda a Buenos Aires, Argentina cursa el Professorat Superior de Cant al Conservatori Nacional i posteriorment ingressa al Cor Estable del Teatro Colón. Ha cantat en diversos escenaris tant òpera com música simfònica i de cambra. A Buenos Aires amb la Sinfónica Nacional els Kindertotenlieder de Mahler, a Espany a Carmen de Bizet al Teatro de Sierra de Aracena, la Zia Principessa de Suor Angelica de Puccini a la Farándula en Sabadell, la Kunsgewertblerin de la Lulú d'Alban Berg y una participació en un Concert Verdi al Gran Teatre del Liceu. Des del 2002 viu a Barcelona. Ha format part del Cor de Cambra del Palau de la Música i actualment és integrant del Cor del Gran Teatre del Liceu.

Nacho Guzmán, tenor
Tenor Líric nascut a Argentina i resident a Barcelona des de l'any 2017. Interpreta regularment "Don Jóse" de l'òpera Carmen i "Alfredo" de La Traviata al Palau de la Musica Catalana - Barcelona. L'any 2022 interpretà el rol de "Radamés" (Aida) i "Cavaradossi" (Tosca) en gira per Espanya amb la companyia LG Artist Managment. El novembre de 2023 interpretarà "Pollione" (Norma). Ha interpretat també "Canio" (Pagliacci) al Teatre Kursaal de San Sebastià amb la
companyia Opus Lirica el febrer de 2023. L'abril i maig de 2024 interpretarà a"Calaf" per a la Fundació Òpera
de Catalunya. Ha debutat també els Rols de "Manrico" d'Il Trovatore y "Edgardo III" d'Un Ballo in Maschera en diferents produccions per Espanya. En el seu repertori trobem també els rols de tenor protagonista de Lucia di Lammermoor, La Bohème, Cavalleria Rusticana, Requiem de Verdi, entre altres.

Fernando Alvarez, baríton
Nascut a Buenos Aires, posseeix una àmplia formació musical. És llicenciat per la Universitat Nacional de las Artes, on estudià piano i direcció d’orquestra; posteriorment completà els seus estudis de cant al Regne Unit i Itàlia. Ha cantat a Argentina, Brasil, Uruguai, Grècia, França, Alemanya, Itàlia i Espanya. Recentment ha debutat a l’Òpera de Sabadell el rol protagonista de l’òpera “Falstaff” de G. Verdi , Don Magnífico de “La Cenerentola” y Don Bartolo de “Il Barbiere di Siviglia” de G. Rossini  Ha cantat els rols principals de les òperes Tosca, Aida, Otello, Rigoletto, Cavalleria Rusticana, Pagliacci, Andrea Chenier, Gioconda i Falstaff; així com la majoria dels principals rols buffos rossinians.

Andrea Álvarez, pianista
Licenciada ala Universidad nacional de les Arts, ex Conservatorio Nacional de Música “Carlos López Buchardo” , en l'especialitat de piano. Participa com a preparadora musical en produccions tals com Il Tabarro, Don Giovanni, Tosca, La Boheme, Edgar, Don Carlo, Il Trovatore, Giovanna D’Arco, Lin Calel al Teatro Roma de Avellaneda, Teatro Libertador de Córdoba i Teatro Argentino de La Plata. És pianista del cicle “Vísperas Líricas”  i “Tardes de Ópera”  al Teatro General San Martín i al Teatro Municipal Presidente Alvear. Ha estat convocada per l'Asociación Amigos de Alfredo Kraus” com a pianista acompanyant, amb un ampli espectre del repertori líric i de cambra. Fou preparadora i subdirectora del Coro de Opera de Buenos Aires des de la seva creació. Des de 1997 se ha estat pianista acompañant de les càtedres de cant del Conservatorio Nacional i de l'Instituto Superior de Arte del Teatro Colón de Buenos Aires. A Barcelona participa com a pianista a l'obra "Zorba el griego" el musical amb Fabio Testi sota la direcció del mestre Antonio Suarez  al Teatre Apolo. Actualment és pianista de l'Òpera de Catalunya i Amics de l'Òpera de Sabadell  i subdirectora del cor d'aquesta entitat.

Il Trovatore
Il Trovatore

Concerts

17/08/24
21:00 h
JM de Moià –
Les Faixes
20€ (socis 15€)
Finalitzat
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR