VEUS-COR INFANTIL AMICS DE LA UNIÓ

XARXA EN FAMÍLIA

Veus-Cor Infantil Amics de la Unió (50 cantants) · Josep Vila Jover, director

Songs of Hope és l'espectacle més genuí de Veus-Cor Infantil Amics de la Unió. Un so blanc i natural, una actitud escènica que denota experiència en el treball interpretatiu i la capacitat de comunicar-se amb el públic a través de les emocions són els ingredients que formen la proposta. Estrenat el 2012 sota el títol de VEUS i reeditat el 2018 com a Songs of Hope, el cor ha trepitjat els escenaris amb una nova manera d'entendre el cant coral. Veus ha portat aquesta concepció de la música arreu d'Europa, Àsia i els Estats Units l'estiu del 2019.

Veus-Cor Infantil Amics de la Unió neix el 1996 en l'Escola de Música creada dins la Societat Coral Amics de la Unió de Granollers. Dirigit per Josep Vila i Jover des de la seva formació, aquest cor de veus blanques destaca per la qualitat, l'eclecticisme i la singularitat de les seves produccions. Actualment és cor resident al Teatre Auditori de Granollers. Veus ha participat en nombrosos festivals internacionals i ha estat premiat en nombrosos concursos. Destaquen el premi Josep Anselm Clavé al millor enregistrament pel disc Els Colors del Mar (2018), el reconeixement Guido d'Arezzo (2017), el primer premi al 47 Certamen Coral de Tolosa (2015) i la Silver Rose Bowl del concurs de la UER Let the Peoples Sing! (2013). Durant la temporada 18-19, Veus col·labora amb l'OBC (Missa de Bernstein, El Retorn del Rei del Senyor dels Anells, Turandot), amb la Banda Municipal de Barcelona (Concert de Nadal el 2018), amb el Gran Teatre del Liceu (Conte de Nadal, 2018, Tosca, 2019) i amb el Jordi Savall (Passió segons Sant Mateu, 2019). El cor ha participat al Festival Castell de Peralada (La Flauta Màgica, 2018, Turandot, 2016), ha participat en la Passió segons Sant Marc de Bach dirigida per Jordi Savall en una gira de concerts a Catalunya i França, entre els quals cal destacar l'actuació a la Philharmonie de París (2018), ha col·laborat en programes a L'Auditori amb l'OBC (Kaddish, 2018), i en òperes i concerts del Gran Teatre del Liceu (Conte de Nadal, Un Ballo in Maschera  i Wherter el 2017, Macbeth i Otello el 2016). També ha actuat en el Festival de Música Antiga dels Pirineus i en el Festival de Cap Roig entre d'altres programacions estables. Ha publicat diversos discs i DVD's, els més recents dels quals són Els Colors del Mar (2018) -premiat com a millor enregistrament per la Federació de Cors de Clavé- i VEUS (2017), enregistraments de dos dels espectacles d'èxit de la formació. També destaca Un Barret de Cançons  (2016) amb cançons de J. Vila i Casañas, Un Conte de Nadal (2014) d'Albert Guinovart, amb l'Orquestra Camera Musicae, There is no rose (2012), on es recullen els cicles nadalencs A Ceremony of Carols de Britten i Dancing Day, de Rutter, amb arranjaments per a percussió de Joan Vidal Llobet. La formació pren part també en el doble CD publicat per Alia Vox el 2019 Markus Passion de Bach, amb La Capella Reial de Catalunya, Le Concert des Nations i Jordi Savall.

• K. Pöllänen: Let it Shine!
  • E. López-Chávarri i Marco: Rodel
  • J. V. Casañas: El mestre i el bon caçador