POLIFEM CONSORT serà el nostre grup resident durant les properes temporades. I avui es presenten amb el nucli dur del grup, tot proposant-nos un viatge musical pel Seicento Italià, el primer barroc dels segles XVI i XVII: el naixement i l'esplendor de l'època barroca amb instruments històrics.
Stylus phantasticus és l'estil relacionat amb la improvisació però es caracteritza per l'ús d'episodis curts contrastats i una forma lliure, igual que una fantasia clàssica. "L'estil fantàstic s'adapta especialment als instruments. És el mètode de composició més lliure i desenfrenat, no està lligat a res, ni a cap paraula ni a un tema melòdic, va ser instituït per mostrar geni i ensenyar el disseny ocult de harmonia i l'enginyosa composició de frases harmòniques i fugues. Es distribueix en aquestes formes: fantasia, ricercar, toccata i sonata". Una col·lecció de les delícies més espectaculars de l'època, començant pel virtuosisme i l'entusiasme del venecià compositor D. Castello, passant per la fantasia dels brescians G. Fontana i B. Marini. Continuarem amb el barroc més madur i l'època daurada del barroc amb la
compositora francesa Elisabeth Jacquet de la Guerre i acabarem amb l'italià A. Corelli amb la seva famosa "Follia". Un concert insòlit per fer vibrar tots els sentits.
H.I.F. Biber (1644-1704)
Sonata “del rosari” num 1. “L’ Anunciació”
D. Castello (1590-1658)
Seconda sonata a sopran
G. Fontana (1589-1680)
Terza sonata a sopran
B. Marini (1594-1663)
Quarta sonata “La hortensia virtuosa”
A. Corelli (1653-1713)
Sonata num 12, op 5 “La follia”
POLIFEM Consort es nodreix d'alguns dels principals especialistes en música antiga del nostre país que actuen habitualment amb formacions, directors i solistes de reconegut prestigi mundial com Jordi Savall, Fabio Biondi, William Christie o Marc Minkowski.
Anna Urpina, concertino, ha actuat al costat de grans estrelles com Cecilia Bartoli, Philip Jaroussky o Enrico Onofri. Jordi Domènech, clavecinista i director, ha actuat com a solista al Teatro alla Scala de Milà, al Gran Teatre del Liceu o al Musikverein de Viena, amb grups com Europa Galante, Venice Baroque Orchestra, Wiener Akademie, al costat de Xavi Sabata, Vivica Genaux. , o Sonia Prina i altres.
La violinista ANNA URPINA, un fenòmen emergent de l'escena europea de la Música Antiga, no para de rebre elogis de la crítica internacional per les seves importants i personals interpretacions del repertori que recórrer des del segle XVII fins al XXI. Deixeble directa del gran violinista Enrico Onofri, solista de la gira Ambronay European Baroque Academy i artista del segell discogràfic IBS Classical, ha actuat en nombrosos Festivals d’Anglaterra, Noruega, Espanya com Festival de Torroella de Montgrí, Utrecht Early Music Festival, Verbier Festival, Aspen Music Festival, Salzburger Fespiele actuant com a solista i amb ensembles com Age of Enlightment, Les Musicens du Prince amb Cecilia Bartoli, Ensemble Artaserse amb Philipe Jaroussky, Freiburger Barockorchester, EUBO.
Anna Urpina es forma a Madrid, a la Universitat de Madison-Wisconsin amb Vartan Manoogian, al Royal Conservatoire Bruxelles amb Shirly Laub i a la Hochschule für Musik Leipzig amb Mariana Sirbu. Ha rebut classes de Paul Kantor, Eva Graubin, Mimi Zweig, Pinchas Zukerman, Gerard Claret, Natalie Boyarsky, Alexander Kerr, Masao Kawasaki, Serguei Fatkoulin, Latica Honda-Rosenberg, Stephan Picard, Vera Beths. En música antiga s'ha format a Itàlia amb Enrico Onofri i Fabio Biondi, a França amb Gilles Colliard i a l'ESMUC amb Manfredo Kraemer i Emilio Moreno. Ha estat concertino i solista de la JONC, la JONDE i membre de la Gustav Mahler Jungendorchester, EUYO i Orquestra Schleswig -Holstein, actuant en sales tan prestigioses com Musikverein de Viena, Konzerthaus de Berlin, Concertgebouw Amsterdam, Berliner Philarmonie, KKL Lucern, Tonhalle Zurich, Royal Albert Hall de Londres. Ha obtingut primers premis en el Concurs de Xàtiva i el Concurs Marcos Pedro Jimeno. També ha obtingut premis en els concursos Arjau i Nacional de Salou, en el concurs Internacional Violines por la Paz, en el concurs de Sant Anastasi, a la New Tenuto Competition de Bèlgica i finalista del concurs Primer Palau. Guanya també el concurs del Real Conservatori de Madrid per tocar com a solista a l'Auditori Nacional i el concurs de Laureados del Reial Conservatori de Brussel·les.
Ha actuat en festivals com Aspen Music Festival, Madeline Island Music Camp, Kronberg Academy, Verbier Festival, FEMAS, FeMAP, Brigthon Early Music Festival, Festival Noches en los Jardines del Real Alcázar Sevilla, Festival de Torroella de Montgrí, Utrecht Early Music Festival, Salzburg Festival i va ser artista resident de l'Ateneu Barcelonès (2013) i artista resident de la Clàssica Jove de l’Atlàntida de Vic (2021). Toca pel príncep Albert de Mónaco II per la diada Nacional Monegasca. Toca un violí David Bagué 2007 i un Eduard Sitjes 2019.
El seu àlbum BAROQUE / MODERN with Ibs Classical ha rebut premis internacionals i nacionals com Gold Prize World als Classical Music Awards de UK, Millor Instrumentalista i Artista Emergent 2022 als Global Music Awards de California, el premi Melómano de Oro de la revista Espanyola Melómano i 3 dels millors disc en categoria clàssica i contemporània als premis Enderrock.