MIREIA TARRAGÓ, soprano - CARMEN SANTAMARIA, piano

LA VEU DEL SILENCI

L'elecció del repertori té un comú denominador: la dona en l'art. Al llarg de la història, la dona ha estat en diverses ocasions subestimada en pro de la figura masculina, a mercè de la voluntat de el pare o sota l'ombra de l'marit o germà. Per trencar amb aquest estigma, volem en aquesta proposta donar igualtat a uns i altres, amb cançons compostes per dones prenent poemes d'homes, homes que van compondre prenent poemes de dones, i homes inspirats en personatges femenins de diferent índole. La nostra insigna és la difusió i equiparació de la presència femenina en el panorama artístic actual. Amb aquest concert volem tornar a donar veu a artistes que, per un o altre motiu, han estat silenciades.

Pauline Viardot: "La flor" de Twelve songs after poems by Pushkin, Fet and Turgenev Tsvetok/ Robert Schumann: Sieben Lieder nacht Elizabet Kulmann, Op. 104 (selecció) / Clara Schumann: Sechs Lieder, Op. 13 / Francis Poulenc: Métamorphoses sobre poemes de Louise de Vilmorin /  Alma Mahler: Fünf Lieder /  Matilde Salvador: Voces de otra orilla  (selecció) /  Viktor Ullmann: Drei jiddische Lieder (Breulinka), Op. 53 / Ilse Weber: Wiegala  i Und der Regen rinnt / Kurt Weill: Nanna’s Lied sobre un text de Bertolt Brecht.

Nascuda a Tarragona l'any 1995, Mireia Tarragó recentment ha guanyat el premi Catalunya Música del concurs El Primer Palau de Barcelona, en què va participar al costat de Carmen Santamaría. Ha cantat diverses vegades en els festivals de Lied més representatius de Catalunya, com són el Life Victòria i la Schubertíada de Vilabertran. Ha fet de solista en diversos escenaris importants: el Palau de la Música Catalana, l'Auditori de Barcelona i l'Auditori Nacional de Bordeus, a França. Com a duo amb Carmen Santamaría, comencen la seva trajectòria el 2016, sent ambdues alumnes de l'Escola Superior de Música de Cayalunya (Esmuc) amb el professor Francisco Poyato.

Actuen a Artte, Museu Nacional d'Art de Catalunya i Goethe Institut. En 2019 reprenen la seva activitat com a duo actuant a Castro Urdiales i Santander dins el projecte al voltant de la figura del compositor càntabre Arturo Dúo Vital i de l'artista visual Inés García Sis cançons populars muntanyeses. A partir d'aquest projecte neix el seu primer disc de la integral de les obres del compositor, Arturo Dúo Vital, una veu en blanc i negre, estrenat al gener de 2021.

Al desembre de 2019 Mireia Tarragó i Carmen Santamaría van ser seleccionades per participar en el concurs internacional de París Nadia et Lili Boulanger. També van participar juntes en el concurs El Primer Palau de Barcelona.

El Primer Palau (Segon premi 2020)

30/10/21
Moià –