BREZZA ENSEMBLE

Pablo Gigosos, traverso · Marina Cabello del Castillo, viola da gamba · Teun Braken, clave
L’ART DE PRELUDIAR

Amb la dialèctica de pensament que marca profundament el Barroc, Brezza presenta la seva interpretació a través de la música, representant aquesta bifurcació filosòfica amb “els Preludis”, unes composicions de caràcter improvisat que permeten a l’intèrpret afinar i escalfar a l'escenari abans de dur a terme la interpretació d'una obra. La llibertat de tempo permet millors oportunitats per a la fantasia i la imaginació, per al canvi d'humor, per la passió i per l'emoció. El príncep Segismund, fill del rei Basili de Polònia, és, en aquest programa, el músic que porta a terme una fantasia. El preludi ens permet moure'ns d'una tonalitat a una altra amb eloqüència i sentit, deixant a l’intèrpret decidir quin camí vol prendre i com vol arribar des del seu origen al seu destí.

Frank Benda: Sonata en Mi menor (Largo ma un poco andante, Arioso un poco allegro, Presto)

Jacques Morel: Défense de la basse de viole: Chaconne en trio en Sol Mayor

Johann Joachim Quantz: Sonata en Sol major núm. 273 ( Presto ma fiero)

George Friederich Händel: Sonata en Mi menor “Sonata Halle núm. 2” (Adagio, Minuet)

Felipe Lluch: Presto

François Couperin: Nouveaux Concerts - Les Goûts Réunis: 14è Concert i últim d'aquesta obra: III. Sarabande

Jean-Marie Leclair: Sonata en Re major III (Sarabanda)

Carl Friedrich Abel: Trio Sonata en Sol Mayor (Andante, Presto)

Jean-Philippe Rameau: Pièces de clavecin en concerts: Concert núm.5 in Re menor (La Forquereay, La Cupis, La Marais)

Fundat durant l'estada dels seus components a la Schola Cantorum Basiliensis, Brezza Ensemble és un dels grups especialitzats en la interpretació historicista de la música dels segles XVII i XVIII més versàtils del panorama actual. Guanyadors del premi "Barrocos Bizarros" al Festival de Música Barroca de Ribera Alta 2019, ha estat finalista tant en el VIII Concurs Internacional de Música Antiga de Gijón (2019) com en el Concurs de Música Antiga de Joventuts Musicals d'Espanya, celebrat a Barcelona el 2021, i ha obtingut el premi Festival ECOS i el premi Festival Espurnes Barroques.

El repertori de Brezza Ensemble se centra en la música del segle XVII i XVIII on la combinació dels tres instruments -viola de gamba, traverso i clave- exerceix una funció fonamental; continuant amb tot el repertori per a flauta i continu, trio sonates així com arranjaments realitzats per ells.

L'ús d'instruments originals o de rèpliques i un rigorós estudi històric de la pràctica interpretativa a través de diferents tractats i fonts, marquen el principal objectiu de Brezza Ensemble: aconseguir una interpretació del repertori tan propera com sigui possible a la idea original de cadascun dels compositors. Un altre aspecte important per a Brezza és la recuperació de la pràctica de preludiar, és a dir, fer breus improvisacions prèvies a la interpretació d'una peça concreta, com a manera d'escalfar, afinar i preparar-se per tocar la composició.

Concurs JM Espanya (Finalista 98a Convocatòria: Música Antiga 2021)
Brezza Ensemble

16/07/21