GALA KOSSAKOWSKI, flauta · LUIS ARIAS, piano

POLISH ROOTS

Afirma Gala Kossakowski que si hagués d'explicar la motivació que la va portar a construir un programa al voltant de música polonesa, diria que va ser per raons personals. El seu pare és d'origen polonès, i potser per això està més familiaritzada amb certs noms, estils, sonoritats..., però després de descobrir aquestes obres, desconegudes dins el repertori per a flauta -per no parlar del repertori de la música de cambra en general-, Gala Kossakowski creu que conformen una proposta de gran qualitat musical, motiu més que suficient per treure-les a la llum. En aquest concert, a més estrenarà l'obra Chain de Carlos Fontcuberta, compositor resident de la Xarxa de Músiques.

Alexandre Tansman: Sonatina per a flauta i piano / Witold Lutoslawski: Tres fragments per a flauta i piano Carlos Fontcuberta: Chain  (obra estrena) / Mieczyslaw Weinberg: Dotze miniatures per a flauta i piano, Op. 29 / Andrzej Panufnik: Hommage à Chopin /  Wojciech Kilar: Sonatina per a flauta i piano

Gala Kossakowski, (Zamora, 1996) és una jove flautista espanyola, alumna de l'Escuela Superior de Música Reina Sofia durant els anys 2013-2019 a la Càtedra de Flauta sota la tutela de Jacques Zoon i Salvador Martínez Tos. Ha estat premiada en el 3rd Berliner International Music Competition amb una Medalla d'Or (Golden Medal) l'octubre de 2019 i el 2020 ha participat en la XXV edició del cicle El PrimerPalau (Palau de la Música Catalana), resultant guanyadora del Premi Joventuts Musicals de Catalunya. Com a alumna de l'Escuela Superior de Música Reina Sofia ha estat guardonada amb el Premi Alumna més Excel·lent de la Càtedra de Flauta atorgat pel claustre de professors i lliurat per Sa Majestat la Reina Sofia a l'any 2017, en quatre anys consecutius (2017, 2018, 2019 i 2020) ha estat guardonada amb el Premi a el Grup de Cambra de Vent més Excel·lent amb el Globus Ensemble de què és membre des de 2015. El Globus Ensemble ha estat mereixedor d'altres premis o beques com la Gira de Concerts AIEnRuta en l'any 2018-19 concedida per l'AIE, o la gira de concerts MUSAE en col·laboració amb diferents museus i Joventuts Musicals. La agrupació també ha estat finalista de l'Carl Nielsen International Chamber Music Competition a l'octubre de 2019, arribant a collir molt bones crítiques tant de públic com per part dels membres de jurat. Gala Kossakowski està molt interessada en la música contemporània, i en la relació que s'estableix entre compositors, intèrprets i públic, i el rol que cadascú pot exercir per difondre la música dels nostres dies a un major nombre de persones. Amb aquesta intenció va dur a terme, dins de el Programa d'Emprenedoria i Innovació de l'Escuela Reina Sofia, un Projecte en el qual va encarregar a sis joves compositors sis obres noves que es van estrenar amb gran èxit a l'Auditori Sony de l'Escola en el Cicle Solistes de l'Segle XXI retransmès per Ràdio Clàssica. També ha estrenat diverses obres com "Lilith, Lluna Negra" òpera de David del Puerto al Festival Internacional de Música Ciutat d'Úbeda, i el 2021 té previst l'estrena de "Cants de Quirce. Llibre segon", de David del Puerto.

El Primer Palau (Premi Especial JM Catalunya 2020)
Gala Kossakowski

22/05/22