Juventuts Musicals de Catalunya

TRIO DA VINCI

Maria Florea, violí | Marion Platero, violoncel | Àlex Ramírez, piano
SCHUMANN, TURINA & RAVEL

L'origen del trio amb piano en remunta al camí que pren la música barroca escrita per a tres parts a mitjan segle XVIII. El costum d'un instrument obligat de tecla durant el barroc és la clau. Els trios amb clave eren habituals en els principals centres musicals europeus. El clave era l'instrument central, acompanyat per dos instruments de corda que a poc a poc van adquirint més importància fins que en un procés lent, però continuo, arriba a la plenitud durant el romanticisme. El programa del concert comença en aquest període amb el Trio en Re menor, Op. 63 de Schumann, escrit entre el juny i setembre de 1847. Arribem als dos trios següents fent un salt fins a l'impressionisme i la inspiració popular amb Trio en La menor de Ravel, escrit el 1914, ple de temes populars bascs; i del Trio núm. 2 en Si menor, Op. 76 de Turina, acabat el 1933 i concebut com una col·lecció de nocturns, on s'evidencien la influència de l'impressionisme francès i el folklore andalús.

Robert Schumann (1810 - 1856): Trio en Re menor, Op. 63

Mit Energie und Leidenschaft
Lebhaft, doch nicht zu rasch
Langsam, mit inniger Empfindung
Mit Feuer

Joaquín Turina (1882 - 1949): Trio en si menor, Op. 76

Lento - Allegro molto moderato - Allegretto
Molto vivace
Lento - Andante mosso - Allegretto - Allegro molto moderato - Allegro vivo

Maurice Ravel (1875 - 1937): Trio en La memor

Modéré
Pantoum. Assez vif
Passacaille. Très large
Final. Animé
Veure biografies

Biografies

Fundat el 2018 entre Barcelona i París, en tan sols tres anys el Trio Da Vinci s'ha convertit en una de les principals formacions emergents del panorama musical català. La Maria, la Marion i l'Àlex han actuat, com a solistes o com a músics de cambra, en vàries de les principals sales de concert d'Europa: Cité de la Musique i teatre Champs Elysées de París, Concertgebouw d'Amsterdam, Mozarteum de Salzburg, Auditorio Nacional i Teatro Monumental de Madrid, Palau de la Música Catalana i Auditori de Barcelona, etc.

Inspirats i formats musicalment per alguns dels músics de cambra més destacats de les darreres dècades (Rainer Schmidt i Clemens Hagen del Hagen Quartett, Bernard Greenhouse del Beaux Arts Trio, Heime Müller de l’Artemis Quartet, o Christophe Coin del Quatuor Mosaïques, entre d’altres), el juny del 2018, esperonats per la gran complicitat sorgida entre ells i la passió que els uneix per la música de cambra, decideixen formar el Trio Da Vinci. Des de la seva fundació han actuat a Espanya, França i Àustria.

El passat mes de març van debutar com a trio a L'Auditori de Barcelona dins el festival “Emergents”. Aquest estiu han debutat també al prestigiós Festival Pablo Casals de Prades (França) i al Festival de Torroella de Montgrí. Aquesta tardor tenen previstes actuacions a la "Sala cu Orga" de Chisinau (Moldàvia), i al Théâtre de l'Alliance de París, realitzant un enregistrament en directe per France Musique (Radio France).

Recentment han guanyat la 14a edició del Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra (Terrassa), que els durà a actuar durant la propera temporada a algunes de les sales i festivals més emblemàtics del país (Palau de la Música Catalana, entre d'altres).

trio da vinci

Concerts