JOINA

CREA

COMPANYES

Joina Canyet, veu i teclats · Marina Tomàs, guitarra elèctrica i cors · Abril Saurí, batería · Ana Cruz, baix · Maria Cruz, saxo

COMPANYES és l’àlbum debut de la pianista i compositora Joina Canyet. És una proposta que destaca per la original fusió d’estils: rap, jazz, funk i electrònica. Aquest treball ens recorda al moviment “Slam Poetry” d’altres països europeus com França i rep influències de Grand Corps Malade, un dels seus precursors. També, rep influències dels artistes “No name”, Erika Badu, Tom Misch, Solange,etc. Companyes neix amb l’objectiu d’utilitzar l’art com una eina transformadora per replantejar els poders fàctics, els rols de gènere, la societat líquida i l’existència d’altres maneres d’estimar i viure

Joina Canyet (Biure, 1996) és una artista empordanesa difícil d’emmotllar en un sol gènere musical. Comença a endinsar-se al món de la música clàssica als 4 anys amb el piano com a instrument principal. Qui la guia en aquests primers passos és la professora Mila Kleiner. A continuació, comença el grau professional de música al conservatori de música de girona i finalment entra a l’ESMUC per estudiar interpretació de piano clàssic amb els professors Xavier Bardeta i Adolf Pla. Durant aquests anys focalitza la seva atenció en el món clàssic però sempre observant de ben a prop al món modern. L’estiu del 2017 realitza una estada a París, coneix més a fons tot el món musical modern i urbà que es gesta a França. Allà, troba un espai idoni per escriure poesia en forma de rap i musica les lletres unificant, en certa manera, influències musicals molt diverses que ha anat interioritzant. També, sent la necessitat d’expressar-se i mostrar la seva pròpia veu. És en aquell moment quan comença el projecte “Companyes”. Actualment, està realitzant la gira del seu primer disc, creant gran expectació i rebent molt bones crítiques.

Argent

Dóna Llum